Wróć do Aktualności

2013-08-16

Wzrost sprzedaży samochodów osobowych marki Volkswagen

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie od stycznia do końca lipca 3,38 mln pojazdów (I - VII 2012: 3,26 mln; +3,7 procent). W pojedynczym miesiącu lipcu marka odnotowała sprzedaż w wysokości 466.100 sztuk (lipiec 2012: 468.200; -0,5 procent). W Polsce w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku zarejestrowano 15.949 osobowych Volkswagenów (I - VII 2012: 13.342; +19,54%). Udział w rynku w naszym kraju wzrósł do 9,31 procent.

"W trudnej sytuacji rynkowej, marka Volkswagen Samochody Osobowe utrzymuje globalną sprzedaż na stałym poziomie. Ponieważ koniunktura pozostanie niepewna także w najbliższych miesiącach, bardzo dokładnie obserwujemy sytuację na światowych rynkach motoryzacyjnych" - wyjaśnił we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W Europie klienci odebrali w pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku 0,98 mln osobowych Volkswagenów (I - VII 2012: 1,05; -6,8 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), ze względu na utrzymującą się trudną sytuację rynkową, sprzedaż spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 6,8 procent do 492.400 sztuk (I - VII 2012: 528.200). Na niemieckim rynku sprzedaż spadła o 9,1 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, wyniosła 328.400 (I - VII 2012: 361.500). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 154.900 sztuk (I - VII 2012: 157.100; -1,4 procent), na rynku rosyjskim 90.600 sztuk (I - VII 2012: 95.600; -5,2 procent).

Znaczący wzrost sprzedaży marka zanotowała w Polsce, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku zarejestrowano 15.949 osobowych Volkswagenów, to o 19,54% więcej niż w analogicznym okresie minionego roku (I-VII 2012: 13.342). Udział w rynku wzrósł z 7,94% do 9,31%. W pojedynczym miesiącu - lipcu, zarejestrowano w Polsce 2.318 osobowych Volkswagenów, to o 21,62% więcej nić przed rokiem (VII 2012: 1.906).

W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w miesiącach styczeń - lipiec wzrost sprzedaży o 17,0 procent, do 1,48 mln samochodów (I - VII 2012: 1,27 mln). Na największym pojedynczym rynku w Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostało w tym okresie 1,36 mln pojazdów (I - VII 2012: 1,14 mln; +18,9 procent). W Indiach sprzedaż spadła do 36.900 szt. (I - VII 2012: 41.400; -11,1 procent).

W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 3,6 procent więcej osobowych Volkswagenów - sprzedaż wyniosła 359.300 sztuk (I - VII 2012: 346.700). Z tego 242.600 pojazdów (I - VII 2012: 245.700; -1,3 procent) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż zmniejszyła się o 11,3 procent do 419.100 pojazdów (I - VII.2012: 472.700). Z tego 314.900 samochodów (I - VII 2012: 360,900; -12,8 procent) odebrali klienci z Brazylii.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.