Wróć do Aktualności

2016-08-08

Wzrost sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszym półroczu 2016 roku


Marka Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowała ponad 7-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu tego roku, dostarczając swoim klientom ponad 238.800 miejskich samochodów dostawczych na świecie. Największą popularnością cieszyły się modele serii T, których dostarczono klientom 100.300 sztuk (+12,9%). W samym czerwcu, w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, marka zanotowała wzrost sprzedaży o 13,3% i wydała klientom 43.700 pojazdów. Rekordowy wynik marka osiągnęła także w Polsce, dostarczając od stycznia do czerwca ponad 4.000 pojazdów (+26%).

Bram Schot, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe odpowiedzialny za sprzedaż i marketing skomentował: "Jesteśmy zadowoleni z bardzo dobrego wyniku marki w pierwszym półroczu tego roku. Wynik ten pokazuje, że nasze modele cieszą się dużą popularnością wśród klientów, a nasza oferta cieszy się dużym zainteresowaniem. Będziemy ciężko pracować, aby ten wynik utrzymać także w drugiej połowie roku".

Na rynku niemieckim, w ręce klientów w pierwszych dwóch kwartałach zostało oddanych aż 61.600 pojazdów (+5,6%). Kluczowe okazały się także rynki - hiszpański (7.000 pojazdów, +32,7%), włoski (5.600 pojazdów, +29,1%) i francuski (9.900 pojazdów, +23,1%), które odnotowały jeszcze większe wzrosty.

W Polsce pierwsze półrocze 2016 roku okazało się najlepszym w historii pod względem liczby rejestracji nowych aut dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Łącznie zarejestrowano aż 4.011 pojazdów, co oznacza wzrost o 26,05% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Udział marki VWU w rynku samochodów dostawczych w Polsce wzrósł do 11,08%.

W całej Europie Wschodniej, do klientów trafiło 16.700 pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, co jest równoznaczne ze wzrostem o 9,7%.

Dobre wyniki odnotowano także na innych kontynentach. W regionie Ameryki Północnej liczba dostaw wzrosła o 22,5% (3.500 sztuk), a w Ameryce Południowej do 18.000 pojazdów (+0,9%). Na Bliskim Wschodzie marka dostarczyła klientom 17.100 pojazdów (+6,2%).

Ze względu na utrzymujące się trudne warunki, dostawy w pierwszym półroczu na rynku afrykańskim spadły o 8,7% (7.500 pojazdów), a w regionie Azji i Pacyfiku o 5,5% (11.100 pojazdów).

Dostawy marki Volkswagen Samochody Użytkowe na świecie, w pierwszym półroczu z podziałem na modele kształtowały się następująco:

  • 100.300 modeli serii T (I-VI 2015: 88.800; +12,9%)
  • 78.800 sztuk modelu Caddy (I-VI 2015: 74.000; +6,6%)
  • 36.400 modeli Amarok (I-VI 2015: 36.700; -0,8%)
  • 23.300 modeli Crafter (I-VI 2015: 23.700; -1,9%)

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.