Wróć do Aktualności

2014-07-08

Volkswagen po raz pierwszy sprzedał od stycznia do czerwca ponad trzy miliony samochodów osobowych

Poznań, 8 lipca 2014 r. - Marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz pierwszy w swojej historii sprzedała ponad trzy miliony samochodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. Od stycznia do czerwca włącznie na całym świecie, na osobowego Volkswagena zdecydowało się 3,07 mln osób, czyli o 3,8 procent więcej, niż rok wcześniej (styczeń-czerwiec 2013: 2,95 mln). W pojedynczym miesiącu czerwcu Volkswagen Samochody Osobowe przekazał klientom 514.900 aut (czerwiec 2013: 509.200; +1,1 procent).

"Marka Volkswagen Samochody Osobowe dzięki trafiającej w potrzeby klientów palecie modeli wypadła w pierwszym półroczu bardzo dobrze. Przede wszystkim Golf jest bestsellerem - zarówno jako klasyczny Golf, jak i jako Variant czy Sportsvan" - powiedział we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. "Sytuacja na światowych rynkach w drugim półroczu pozostanie trudna i będzie wymagała od nas wiele wysiłku" - dodał Klingler.

W pierwszych sześciu miesiącach marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Europie 864.100 pojazdów (I-VI 2013: 843.600; +2,4 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 451.300 aut (I-VI 2013: 427.800; +5,5 procent). Sprzedaż wzrosła także na niemieckim rynku i wyniosła 285.700 sztuk (I-VI 2013: 283.400; +0,8 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej osobowego Volkswagena zakupiło do końca czerwca 127.100 osób (I-VI 2013: 132.400; -4,0 procent). W Rosji sprzedanych zostało 67.400 samochodów (I-VI 2013: 77.300; -12,8 procent).

Volkswagen zanotował świetne wyniki w Polsce. W pierwszej połowie roku zarejestrowano 16.946 nowych samochodów osobowych tej marki. Wynik ten jest o 24,32 procent większy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (I-VI 2013: 13.631 szt.). Udział w rynku wzrósł w miesiącach styczeń-czerwiec tego roku do 9,74 procent (I-VI 2013: 9,30 procent), co stawia markę na drugim miejscu pod względem ilości zarejestrowanych aut w Polsce. Największą popularnością klientów w pierwszym półroczu 2014 roku cieszyły się: Golf (4.340 szt.), Passat (3.634 sztuk) oraz Tiguan (2.510 sztuk).

W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 16,8 procent i przekazała klientom 1,5 mln samochodów (I-VI 2013: 1,28 mln). W Chinach (z Hongkongiem) nowych właścicieli znalazło 1,39 mln Volkswagenów (I-VI 2013: 1,17 mln; +18,5 procent).

W regionie Ameryki Północnej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała do końca czerwca 282.600 pojazdów (I-VI 2013: 309.600; -8,7 procent). Z tego na USA przypadło 179.100 sztuk (I-VI 2013: 206.800; -13,4 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedaż od stycznia do końca czerwca spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 21,1 procent do 317.300 sztuk (I-VI 2013: 401.900). Z tego 255.700 osobowych Volkswagenów zostało zakupionych przez klientów z Brazylii (I-VI 2013: 307.000; -16,7 procent).

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.