Wróć do Aktualnoœci

2014-02-27

Nowy Volkswagen Scirocco

Nowy design przodu i tyłu nadwozia, seryjne, diodowe œwiatła tylne. Nowe Scirocco i Scirocco R pojawił się na rynku już w sierpniu.

Dziesięć ważnych faktów dotyczšcych œwiatowej premiery najnowszego Scirocco, która odbędzie się w Genewie podczas Salonu Samochodowego:

1. Nowa oferta mocniejszych (moc od 92 kW do 206 kW), a zarazem nawet o 19 procent oszczędniejszych silników. EU 6 jako standard.
2. Nowe Scirocco w wersji 2.0 TSI (132 kW i 162 kW) zużywa zaledwie 6,0 l/100 km.
3. Nowe Scirocco 1.4 TSI (92 kW) spala tylko 5,4 l/100 km.
4. Nowe Scirocco 2.0 TDI (110 kW) zużywa zaledwie 4,1 l/100 km.
5. Równoległy debiut nowego Scirocco (od 92 kW do 162 kW) i Scirocco R (206 kW).
6. Nowy design przodu i tyłu nadwozia, wraz z nowymi reflektorami H7 i bi-ksenonowymi, diodowymi œwiatłami tylnymi i uchylnym znaczkiem Volkswagen jako uchwytem pokrywy bagażnika.
7. Zmodyfikowane wnętrze; seryjnie z dodatkowymi wskaŸnikami nawišzujšcymi do pierwszego Scirocco.
8. System nagłaœniajšcy Dynaudio Excite i asystent parkowania jako nowe rozwišzania techniczne.
9. Nowe kolory, materiały i obręcze kół (17, 18 i 19 cali).
10. Wprowadzenie na rynek w Europie od sierpnia 2014.

W 1974 roku, dokładnie przed 40 laty, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutowała pierwsza generacja Scirocco. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osišgalny finansowo samochód sportowy cieszył się wielkim zainteresowaniem kierowców cenišcych dynamikę. Teraz Volkswagen zaprezentuje – ponownie w Genewie – jako œwiatowš premierę najnowszš generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy kultowego auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie. Na przykład jednostki napędowe: szeœć silników z turbodoładowaniem i bezpoœrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena, spełnia wymagania normy emisji spalin EU 6 i zużywa nawet o 19 procent mniej paliwa. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM posiadajš systemy Start-Stop i rekuperacji. Spektrum mocy czterech jednostek TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi w Europie od 92 kW/125 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie silniki mimo zmniejszonego zużycia paliwa dysponujš większš mocš. Największa różnica dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (przedtem 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz Scirocco R z mocš 280 KM (przedtem 195 kW/265 KM).

Wyostrzona stylistyka zewnętrzna, wzbogacone wnętrze. Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi œwiatłami tylnymi. Logo Volkswagen na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportowš, obszytš skórš kierownicę, można znaleŸć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwišzań technicznych zaliczajš się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaœniajšcy Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejnš nowoœciš sš seryjne dodatkowe wskaŸniki (ciœnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będšce ukłonem w stronę pierwszego Scirocco.

Scirocco pojawi się na rynku latem. Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizbonš. Stamtšd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa.

Wyglšd zewnętrzny Scirocco

Dynamiczna stylistyka. Stylistyka stanowi optycznš klamrę dla całoœci sportowych cech Scirocco. Niepowtarzalna sylwetka, charakterystyczny tył, wyjštkowy przód nadwozia i zwarte proporcje zdradzajš, że w tym coupé kryje się dynamika gwarantujšca maksymalnš przyjemnoœć podczas jazdy. Podobnie jak pierwsza generacja Scirocco, także trzecia seria tego sportowego auta zasługuje na miano stylistycznej ikony. I właœnie ze względu na kultowy charakter, design nowego Scirocco został bardzo starannie i ostrożnie zmodyfikowany w sposób podkreœlajšcy jego wyjštkowoœć.

Nowy przód nadwozia. Precyzyjnie wykreœlone linie, całkowicie nowa grafika reflektorów oraz tak zwane blades (wšskie elementy aerodynamiczne w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków tworzš nowe oblicze przedniej częœci nadwozia. Częœci zderzaka, pokryte lakierem w kolorze nadwozia zamiast czarnym, poszerzajš optycznie i podkreœlajš kontury dolnej częœci nadwozia. Przy jasnym kolorze lakieru, wšskie elementy aerodynamiczne i czarna, otwarta ku górze rama zderzaka stanowiš przykuwajšcy uwagę kontrast. Nowš formę otrzymał także czarny, duży wlot powietrza w dolnej częœci przodu nadwozia oraz górny wlot powietrza. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo Volkswagen na masce silnika. Aby lepiej ochronić przód nadwozia przed uszkodzeniem przy parkowaniu, auto zostało wyposażone w czujniki parkowania także w przednim zderzaku.

Nowe reflektory. Charakterystyczna dla każdego Volkswagena jest niepowtarzalna grafika œwiateł. Także w Scirocco ten znak rozpoznawczy jest bardzo interesujšcy, szczególnie w przypadku reflektorów bi-ksenonowych. Pod modułem ksenonowym inżynierowie i styliœci umieœcili wšskš linię diod LED w formie fali, przywodzšca na myœl powiekę i pełnišcš funkcję œwiateł dziennych. Oddzielnie w zewnętrznych częœciach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy, reflektory przeciwmgielne oraz – w wersji podstawowej – œwiatła do jazdy w dzień. Sš one optycznie oddzielone od siebie elementami aerodynamicznymi blades. Razem z pokrytš lakierem w kolorze nadwozia osłonš dolnego wlotu powietrza stanowiš one kolejne wyraŸne podkreœlenie szerokoœci samochodu. Nowy design sprawia także, że Scirocco zdaje się bardziej przylegać do drogi.

Nowy tył nadwozia. Zgodnie z zasadami DNA designu Volkswagena, szerokoœć samochodu jest akcentowana poprzez użycie poziomych elementów stylistycznych, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez całkowicie nowe diodowe œwiatła tylne i również nowš pokrywę bagażnika. Tylne œwiatła o kształcie trapezu zwężajšce się ku œrodkowi nadwozia sięgajš daleko na tylnš klapę. Sama tylna pokrywa posiada pod szybš poziomš linię załamujšcš œwiatło. W ten atletyczny i precyzyjny design doskonale wkomponowuje się nowy, czarny dyfuzor, dzięki któremu zderzak jest niższy, a samochód pod względem proporcji wyglšda na bardziej płaski. Praktycznym rozwišzaniem jest uchylny znaczek Volkswagen, obracajšcy się w górę wokół osi poziomej i służšcy jako (chroniony przed brudem) uchwyt otwierania pokrywy. Za oœwietlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne sš seryjne diody.

Nowe koła i kolory. Patrzšc z boku, nie sposób nie zauważyć nowych, 17-calowych obręczy Shanghai i 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Lisboa i Salvator. Seryjnie Scirocco porusza się na 17-calowych obręczach ze stopu metali lekkich Long Beach i oponach w rozmiarze 205 (od 110 kW – opony 225). Opcjonalnie coupé Volkswagena może być wyposażone – i to także jest nowoœć – między innymi w legendarne 18 i 19-calowe obręcze Talladega, wczeœniej zastrzeżone dla Scirocco R. Nowoœciš w programie jest także pięć z łšcznie 13 kolorów: trzy lakiery uniwersalne - biały Pure, czerwony Flash i szary Urano oraz lakiery metaliczne - fioletowy Ultra i złoty Pyramid.

Wyglšd zewnętrzny Scirocco R. Najmocniejszy model tej serii, Scirocco R, tradycyjnie posiada specjalne elementy stylistyczne i elementy wyposażenia. Dotyczy to zarówno stylistyki kół, jak i dolnej częœci przodu i tyłu nadwozia nawišzujšcej do sportów motorowych. Z przodu szczególnie rzucajš się w oczy trzy duże, czarne i błyszczšce wloty powietrza, seryjne reflektory bi-ksenonowe, diodowe œwiatła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy. Z boku sš to między innymi obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzajšce nadkola w stylu „R” oraz czarne zaciski hamulców z logo „R”. Z tyłu do elementów charakterystycznych dla Scirocco R należš, tak jak zwykle, chromowane końcówki rur wydechowych (po jednej z każdej strony) oraz większy spojler dachowy. Nowoœciš z tyłu sš natomiast duże otwory wylotów powietrza w zderzaku, oraz 18-calowe seryjne obręcze ze stopu metali lekkich typ Cadiz. Jako opcja ten typ obręczy dostępny jest także w rozmiarze 19 cali.

Wnętrze Scirocco

Dodatkowe wskaŸniki jak w pierwszym Scirocco. Nowa wersja Scirocco została poddana licznym modyfikacjom także we wnętrzu. Uwagę zwraca zoptymalizowany kształt tablicy rozdzielczej po stronie pasażera, której wyraŸna, pozioma krawędŸ optycznie powiększa wskaŸniki. Panele wlotów wentylacji oraz œrodkowy panel wokół nawigacji, tworzš jednš płaszczyznę z deskš rozdzielczš i podkreœlajš w ten sposób wysoki poziom jakoœci wykończenia wnętrza. Podobnie jak Golf GTI, Scirocco posiada nowe zegary o kształcie tuby, wskaŸniki majš nowš grafikę i otoczone sš eleganckimi, chromowanymi pierœcieniami. Od Golfa GTI wywodzi się także stylistyka kierownicy. Ponadto do wyposażenia seryjnego należš trzy dodatkowe wskaŸniki nad konsolš œrodkowš: wskaŸnik ciœnienia doładowania, stoper i wskaŸnik temperatury oleju silnikowego. Stanowiš one nawišzanie do pierwszego Scirocco, w którym w zależnoœci od wersji wyposażenia wbudowane były dwa dodatkowe wskaŸniki na konsoli œrodkowej. Naturalnie oprócz tego nowy Scirocco jest wyposażony seryjnie między innymi w klimatyzację, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie otwierane/zamykane szyby i sportowe siedzenia.

Sportowe aplikacje dekoracyjne, materiały i kolory. Przy dŸwigni hamulca ręcznego znajduje się zamykany schowek z żaluzjš. Nowe aplikacje dekoracyjne Checkered Black na œrodkowym panelu nie przypadkiem stanowiš optyczne nawišzanie do Golfa GTI. Nowš formę otrzymały także siedzenia i tapicerka. Nowoœciš jest tkanina Matthew (w kratę, z zewnętrznymi częœciami siedzeń w kolorze czarnym Titan), tapicerka z Alcantary Greg w kolorze Ceramique, Deep Mocca i czarnym Titan oraz warianty kolorystyczne Ceramique, Sioux i czarny w stylu Carbon dla tapicerki skórzanej Vienna. Kolejna nowa rzecz to jasny kolor Ceramique (jako opcja dla czarnego) dolnej częœci deski rozdzielczej, poszycia w drzwiach i konsoli œrodkowej.

Wnętrze Scirocco R. Podobnie jak na zewnštrz, także we wnętrzu Scirocco R widać wkład Volkswagen ® GmbH. Do zindywidualizowanych elementów należy tapicerka Race z logo „R” i szarymi szwami, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Race, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black (panel radia, sportowa kierownica multifunkcyjna obszyta skórš i podłokietniki w drzwiach) oraz pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej. Tradycyjne sš tutaj niebieskie wskazówki specjalnych wskaŸników „R” i aluminiowe listwy w progach z logo „R”.

Silniki Scirocco

Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Scirocco rocznik 2014 jest wyposażony w najnowoczeœniejsze czterocylindrowe silniki Volkswagena. Udoskonalone jednostki napędowe z turbodoładowaniem i bezpoœrednim wtryskiem spełniajš surowe wymagania normy emisji spalin EU 6 i sš nawet o 19 procent oszczędniejsze. Wszystkie wersje silników, mimo mniejszego zużycia paliwa, sš teraz mocniejsze. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM sš wyposażone w systemy StartŹ-Stop i rekuperacji. Z wyjštkiem podstawowej jednostki napędowej (1.4 TSI), wszystkie wersje napędu mogš być opcjonalnie połšczone z dwusprzęgłowš przekładniš DSG.

Silniki benzynowe rozwijajš moc między 125 a 280 KM. Spektrum mocy czterech silników TSI (benzynowe z turbodoładowaniem i bezpoœrednim wtryskiem) rozcišga się od 92 kW/125 KM przez 132 kW/180 KM i 162 kW/220 KM aż do 206 kW/280 KM w Scirocco R. Po raz pierwszy w Volkswagenie zamontowany został 125-konny silnik 1.4 TSI, zużywajšcy o 1,0 litr paliwa mniej, niż jego poprzednik. Nowoœciš w programie jest silnik 2.0 TSI o mocy 180 KM, zastępujšcy w Europie silnik 1.4 TSI 118 kW/160 KM. Mimo, że nowy silnik dysponuje o 20 KM większš mocš, jest o 0,6 litra oszczędniejszy, niż wersja 160 KM. Kolejnš nowoœciš w Scirocco jest zaadaptowany z Golfa GTI silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM; zmniejszenie spalania o 1,4 litra w porównaniu z poprzednikiem oznacza redukcję aż o 19 procent.

Silniki wysokoprężne rozwijajš moc 150 KM i 184 KM. Dwie jednostki TDI w Scirocco rozwijajš teraz moc 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM. Oba silniki spalajšc 4,1 l/100 km (150 KM) oraz 4,3 l/100 km (184 KM) sš ekstremalnie oszczędne. Redukcja zużycia paliwa w porównaniu ze słabszymi silnikami poprzednika wynosi w obu przypadkach 0,8 litra.

Cztery TSI i dwa TDI. Zestawienie danych dotyczšcych mocy, wzrostu mocy i zużycia paliwa (manualna przekładnia 6-biegowa):

1.4 TSI: 92 kW/125 KM (+3 KM 5,4 l/100 km / 125 g/km CO2.
2.0 TSI: 132 kW/180 KM (+20 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 162 kW/220 KM (+10 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2.
2.0 TSI: 206 kW/280 KM (+15 KM); 8,0 l/100 km / 187 g/km CO2.
2.0 TDI: 110 kW/150 KM (+10 KM); 4,1 l/100 km / 107 g/km CO2.
2.0 TDI: 135 kW/184 KM (+ 7 KM); 4,3 l/100 km / 111 g/km CO2.

Ÿródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.