Wróć do Aktualności

2014-07-14

Nicola Larini zwycięża w wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie

- 9. miejsce jednego z najlepszych polskich piłkarzy - Jerzego Dudka
- Emocjonujące pojedynki: legendy motorsportu kontra młodzi rosyjscy kierowcy

Poznań, 14 lipca 2014 - Spektakularne pojedynki, gwiazdy sportu motorowego Formuły 1, DTM i Le Mans i piękne kobiety. Wyścig w Moskwie, jak każdy z wyścigów pucharu Scirocco R zapewnił rosyjskim kibicom rozrywkę na najwyższym poziomie. Zaproszenie na sponsorowany przez partnera Volkswagena, koncern Gazprom wyścig w rosyjskiej stolicy przyjęło 15 kierowców. Po 13 okrążeniach liczącego 3,91 km długości toru Moscow Raceway, jako pierwszy linię mety w 235-konnym, napędzanym gazem ziemnym Scirocco minął Nicola Larini (I), legenda serii DTM, za nim do mety dojechał były kierowca Formuły 1 Jan Lammers (NL) oraz rosyjski kierowca WTCC Michaił Kozłowskij.

Oprócz Lammersa i Lariniego, na starcie stanęli także tacy znani kierowcy, jak legenda rajdów Markku Alén (FIN), mistrz Le Mans i DTM Manuel Reuter (D) a także gwiazdy innych sportów - mistrz olimpijski w skokach narciarskich Sven Hannawald (D) i zdobywca Ligi Mistrzów Jerzy Dudek (PL). Na starcie nie zabrakło także gwiazd rosyjskiego sportu motorowego, w tym zwycięzcy Dakaru Andrieja Karginowa, mistrza Rosji Andrieja Sewastianowa i Michaiła Lepokowa z Pucharu Volkswagen Polo.

Ruszający z Pole Position Lammers nie zaliczył dobrego startu i na pierwszym zakręcie musiał oddać prowadzenie Lariniemu. Holender nie oddał jednak za wygraną i toczył zaciętą walkę o miejsce na podium z Larinim, Kozłowskim i Reuterem. Na czwartym okrążeniu, po kolizji Svena Hannawalda z Inessą Tuszkanową (RUS) na tor wyjechał safety car. Hannawald musiał wycofać się z wyścigu. Ten sam los spotkał na dwa okrążenia przed metą także Manuela Reutera, który po zderzeniu z młodym Rosjaninem Wiktorem Szajtarem musiał zjechać do boksu. Dobrze zaprezentowała się fotomodelka oraz tegoroczna uczestniczka Scirocco R-Cup - Doreen Seidel (D), która wystartowała z ostatniej pozycji i przedarła się ostatecznie na ósme miejsce. Swoją pozycję z kwalifikacji obronił także jeden z najlepszych polskich piłkarzy Jerzy Dudek, który linię mety minął na 9 pozycji. Były reprezentant Polski wykorzystał doświadczenie zdobyte w cyklu Volkswagen Castrol Cup i kilkukrotnie stoczył zaciętą walkę z bardziej doświadczonymi kierowcami.

Wypowiedzi po wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie

Nicola Larini (1. miejsce): "Moje drugie zwycięstwo w Pucharze Scirocco R. Mój syn ucieszy się na puchar! To był piękny wyścig, w czołówce wiele się działo."

Jan Lammers (2. miejsce): "Niestety zupełnie przespałem start, ale udało mi się później jeszcze zawalczyć. Na koniec Nicola był po prostu za dobry. Jak zawsze spotkanie ze starymi kolegami sprawiło mi przyjemność. Jestem szczęśliwy, że zająłem drugie miejsce."

Michaił Kozłowskij (3. miejsce): "Dla mnie był to powrót w znane miejsce, bo nie dalej, jak przed kilkoma tygodniami byliśmy w Moskwie z WTCC. Naturalnie chciałem tu wygrać, ale stanąć jako trzeci na podium za byłymi kierowcami Formuły 1, jak Nicola Larini czy Jan Lammers, to żaden wstyd."

Manuel Reuter (nie ukończył): "Chętnie znalazłbym się na podium, ale niestety młody kolega mi to uniemożliwił. Ale w końcu widzowie nie lubią nudnych wyścigów i myślę, że kibice w Moskwie mogli być w pełni zadowoleni."

Jerzy Dudek (9. miejsce): "Weekend w Moskwie był wspaniały. Ściganie się z legendami, Janem Lammersem, Nicolą Larinim czy Markku Alénem poza polskim Volkswagen Castrol C to znakomite doświadczenie."

Andriej Karginow (10. miejsce): "Dla mnie była to absolutna premiera na torze wyścigowym. Normalnie jeżdżę ciężkim Kamazem w Rajdzie Dakar. Trzeba się mocno przestawić, aby nagle znaleźć idealną linię z oponami typu slick i niewielką masą samochodu. Ale walczyłem nieźle, sprawiło mi to wielką przyjemność."

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.