Wróć do Aktualności

2013-08-20

Kamil Kocimski zwyciężył w polskim finale "Think Blue. Challange 2013." uzyskując spalanie 2,9 l./100 km.

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje mistrzostwa, w których wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca. Światowy finał odbędzie się w dniach od 6 do 10 września w Niemczech. Polskę będzie reprezentował Kamil Kocimski, który w miniony weekend wygrał polskie eliminacje.

Mistrzostwa "Think Blue. World Championship." organizowane są po raz trzeci, niemniej w tym roku Polska debiutuje w konkursie. Pierwszym etapem mistrzostw było zakwalifikowanie się do krajowego finału. W miniony weekend, na polskim wybrzeżu wzięło w nim udział 21 kierowców. Po teoretycznym szkoleniu i krótkich przejazdach treningowych, uczestnicy przystąpili do rywalizacji o tytuł najoszczędniej jeżdżącego kierowcy w Polsce. Pomiar dokonywany był na trasie liczącej 22 km, w większości wiodącej przez teren zabudowany. Na trasie przejazdu kierowcy musieli odpowiednio reagować na przejścia dla pieszych, liczne skrzyżowania, sygnalizację świetlną, a także przejazd kolejowy, aby utrzymać spalanie na jak najniższym poziomie. Najlepiej z zadaniem poradził sobie Kamil Kocimski z Radomska, którego samochód podczas finałowego przejazdu zużył 2,9 l. paliwa na 100 km.

Uczestnicy rywalizowali w Samochodzie Roku 2013 - nowym Golfie, wyposażonym w silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM z pakietem BlueMotion Technology. Katalogowo auto zużywa średnio 3,8 l. paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Wynik uzyskany przez zwycięzcę udowadnia, że samochodem można jeździć zdecydowanie oszczędniej.

Światowy finał zaplanowano w Niemczech, rozegrany zostanie w dniach od 6 do 10 września. Uczestnicy wystartują z Wolfsburga i pokonają trasę do Frankfurtu. Wcześniej odwiedzą fabrykę samochodów i Autostadt. Na zakończenie zwiedzą Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Konkurs "Think Blue. World Championship 2013." jest rozgrywany w ramach idei Think Blue Volkswagena, która została stworzona w celu ochrony środowiska. Od momentu przedstawienia idei Think Blue w 2010 roku, na całym świecie w jej ramach zostało zrealizowanych ponad 360 projektów w ponad 35 krajach.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.