Wróć do Aktualności

2015-08-31

Jeffrey Kruger zwycięża dwukrotnie podczas 4 rundy Volkswagen Golf Cup

Poznań, 31 sierpnia 2015 r. Kierowcy ścigający się w markowym pucharze Volkswagena powrócili do rywalizacji po wakacyjnej przerwie. Czwarta runda Volkswagen Golf Cup odbyła się w dniach 28-30 sierpnia na niemieckim torze Sachsenring. Oba wyścigi obfitowały w zaciętą walkę, a na torze dwa razy pojawiał się safety car. Dzięki zdobytemu pole position dwukrotnie zwycięsko z walki wyszedł Jeffrey Kruger z RPA, który umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

4 runda pucharu - nowy obiekt w kalendarzu

24 kierowców z dziesięciu krajów, rywalizujących w pucharze Volkswagena przystąpiło do czwartej rundy, która odbyła się w miniony weekend na niemieckim torze Sachsenring. Obiekt w Saksonii był sporą niewiadomą, gdyż w kalendarzu Volkswagen Golf Cup pojawił się po raz pierwszy. Szybka, a zarazem wymagająca pętla sprawiła, że zawodnicy musieli dobrze wykorzystać treningi.

Pierwszy wyścig na Sachsenring zorganizowano już w 1927 roku, jednak wówczas pętla składała się z dróg publicznych okalających wioski niedaleko Chemnitz i gościła przede wszystkim wyścigi motocyklowe. Taki stan rzeczy utrzymał się aż do 1990 roku, kiedy to stwierdzono, że jazda po drogach jest zbyt niebezpieczna. Rozpoczęła się więc budowa stałego toru, a pierwszy wyścig odbył się na nim w 1996 roku. W kolejnych latach Sachsenring stał się areną zmagań serii Moto GP, DTM oraz Mistrzostw Świata FIA GT. W miniony weekend wraz z kierowcami Volkswagen Golf Cup na torze rywalizowali m. in. zawodnicy startujący w słynnej niemieckiej serii ADAC GT Masters.

Kluczowy Push - to - Pass

Jak w każdej rundzie Volkswagen Golf Cup zawodnikom wyprzedzanie ułatwiał system Push - to - Pass. Szczególnie podczas rundy na Sachsenring umiejętne stosowanie dodatkowego dopalacza było niezwykle ważne z uwagi na liczne wzniesienia na torze. Podczas 4. rundy zawodnicy mogli zwiększyć moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM) 19 razy podczas jednego wyścigu. Za każdym razem system zwiększał moc auta na 10 sekund, a kolejny "strzał" wykonany mógł być dopiero po upływie kolejnych 10 sekund. Liczba wyświetlana na bocznych szybach pucharowych samochodów pokazywała ile razy kierowca mógł jeszcze użyć 50-konnego "dopalacza". Aktywację układu Push - to - Pass sygnalizowała zaś niebieska lampka umieszczona za przednią szybą każdego z Golfów GTI.

Międzynarodowa stawka

Na starcie do czwartej rundy pucharu pojawiło się 24 zawodników reprezentujących barwy aż 10 krajów w tym gościnnie startujący dziennikarz stacji Polsat Sport - Michał Stolfa. W połowie sezonu na czele znajdował się zawodnik z RPA Jeffrey Kruger, który z 228 punktami wyprzedzał Marcusa Flucha ze Szwecji (202 pkt.). Kolejne miejsca w stawce zajmowali Dylan Pereira z Luksemburga (190 pkt.) oraz dwaj młodzi Polacy Piotr Parys i Michał Gadomski (165 pkt.).

Zacięta rywalizacja

Weekend w Saksonii rozpoczął się niezbyt zachęcającą pogodą. Przez całe piątkowe popołudnie padał deszcz, dzięki czemu zawodnicy po raz pierwszy w tegorocznej edycji pucharu podczas pierwszej sesji treningowej, którą wygrał Dylan Pereira, mierzyli się z jazdą po mokrym torze. W drugim treningu, który odbył się w sobotę 29 sierpnia było już sucho. Fakt, że zawodnicy wciąż uczyli się toru sprawił, że dobre wyniki były osiągane dopiero po kilku przejechanych okrążeniach. Sesja ta padła łupem Jeffrey Krugera, który stał się faworytem nadchodzących kwalifikacji. Kierowca z RPA nie zawiódł swoich fanów i wygrał je z czasem 1:34,179 sekundy, wyprzedzając o 0,6 Dylana Pereirę. Czołową trójkę uzupełnił Michał Gadomski, który był tym samym najlepszym z Polaków.

Kruger bez problemów utrzymał pozycję lidera po starcie do pierwszego niedzielnego wyścigu. Na kolejnych metrach lider tabeli próbował uciekać, jednak neutralizacja, wywołana problemami Marcina Jarosa, odrobinę zredukowała jego tempo. Tuż za nim przez cały wyścig starał się utrzymać Luksemburczyk Dylan Pereira. Ostatecznie jednak Kruger minął linię mety ze sporą przewagą nad kolejnym rywalem. Czołową trójkę uzupełnił Marcus Fluch.

Kruger ponownie pewnie wystartował do drugiego niedzielnego wyścigu. Bardzo gorąco było jednak za jego plecami - Dylan Pereira, Michał Gadomski i Andre Gies zaliczyli kontakt w wyniku którego jeden z Golfów oderwał się na moment na kilka centymetrów od ziemi. W środku stawki walka była jeszcze ostrzejsza, w zamieszaniu ucierpieli Sebastian Arriola i Marcin Jaros. Potrzebna była neutralizacja, która zamieszała stawką, gdyż nie wszyscy w porę dostrzegli żółte flagi - Piotr Parys został ukarany przejazdem przez aleję serwisową za wyprzedzanie podczas neutralizacji, co pozbawiło go szóstego miejsca. Gdy zmagania wznowiono dwa okrążenia później Kruger ponownie zaczął się oddalać, a Gies, Gadomski i Pereira wrócili do walki o drugie miejsce. Ostatecznie Niemiec utrzymał swoje pierwsze podium w pucharze. Czołową trójkę uzupełnił Gadomski, który był dzięki temu najszybszym z Polaków.

Lider umacnia pozycję

Dzięki dwóm zwycięstwom na prowadzeniu w tabeli umocnił się Jeffrey Kruger, który ma na swoim koncie 328 punktów. Drugie miejsce zdołał utrzymać Marcus Fluch, ale mocno zbliżył się do niego Dylan Pereira - odpowiednio 270 i 266 punktów. Najlepszy z Polaków Michał Gadomski z 237 punktami zajmuje 4 miejsce, a czołową piątkę zamyka Simo Muhonen (192 punkty).

Kolejna runda Volkswagen Golf Cup odbędzie się w dniach 18 - 20 września na znanym już zawodnikom torze w Brnie.

Więcej informacji o Volkswagen Golf Cup znajduje się pod adresem www.vwgolfcup.pl

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.