Wróć do Aktualności

2014-01-10

Dynamiczniejszy niż rok temu: Polo R WRC na Rajdowe MŚ 2014

- Zmodyfikowana stylistyka mistrzowskiego samochodu
- Udoskonalone detale pod maską

Poznań, 10 stycznia 2014 r. - Mistrzowskie auto teraz jeszcze lepsze: Polo R WRC na tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) jest w pełni przygotowane na nadchodzące wyzwania. Przed prawdziwym testem wytrzymałości w słynnym Rajdzie Monte Carlo w dniach 14 - 19 stycznia, Volkswagen wprowadził kilka modyfikacji do swojego mistrza.

Zespół fabryczny rozpoczyna projekt obrony tytułu z nieustannie udoskonalanym od momentu debiutu przed dwunastoma miesiącami, 315-konnym World Rally Car. Odpowiedni wygląd to zasługa charakterystycznych szarych i niebieskich pasów, które już przy pierwszym spojrzeniu mówią, że teraz Polo R WRC jest jeszcze dynamiczniejsze. To auto z napędem na wszystkie koła wygrało w ubiegłym sezonie dziesięć z trzynastu rajdów i przywiozło do Wolfsburga wszystkie trzy tytuły mistrzowskie Rajdowych Mistrzostw Świata.

"W sporcie motorowym kto nie idzie do przodu, ten się cofa" - twierdzi Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Nikt nie może sobie pozwolić, aby choć na sekundę zwolnić tempo rozwoju technicznego. Nawet jeżeli w 2013 roku zapisaliśmy na swoim koncie kilka triumfów, ani na chwilę nie spoczęliśmy na laurach. Producenci, którzy w 2013 roku brali udział w Rajdowych MŚ uzgodnili, że na sezon 2014 nie udzielą homologacji żadnym nowym World Rally Car. Próbowaliśmy jednak maksymalnie wykorzystać możliwości, które nam pozostały. Polo R WRC na rok 2014 jest pod wieloma względami bardziej dojrzały, niż ten, którym zadebiutowaliśmy przed dwunastoma miesiącami. Każdy zespół czeka z niecierpliwością, aby sprawdzić, ile warte są te udoskonalenia w zaciętej konkurencji z Citroënem i Fordem oraz nowymi rywalami z Hyundaia."

Granice zmian są ściśle wyznaczone: suma udoskonalonych detali czyni z Polo R WRC 2013 nową wersję 2014. Obok nowego wyglądu zewnętrznego, World Rally Car z Wolfsburga został zmodyfikowany także pod maską. Po ubiegłorocznym sezonie zespół zastosował dziesięć tak zwanych jokerów, które pozwalają na wprowadzenie zmian do poszczególnych komponentów w porównaniu z dokumentacją homologacyjną. Oprócz optymalizacji komponentów zawieszenia i nowych wariantów dostrojenia układu napędowego, inżynierowie pracowali nad poprawą wytrzymałości. Jednego jokera Volkswagen wykorzystał na nową wersję oprogramowania układów elektronicznych.

Wielką zaletą Polo R WRC 2013 były nie tylko doskonałe osiągi, lecz także niezawodność. W 13 rajdach - trzech z dwoma startującymi autami, dziesięciu z trzema - załoga fabryczna nie odnotowała żadnej awarii silnika, a jedynie jedną usterkę techniczną (poluzowane złącze elektroniki).

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.