Wróć do Aktualności

2015-03-18

5 modeli Volkswagena na podium w swoich klasach w raporcie niezawodności DEKRA

- Małe Polo i kompaktowy Golf szóstej generacji okazały się najmniej usterkowymi samochodami w swoich klasach w grupie aut z przebiegiem od 100 do 150 tys. km
- komfortowy Phaeton najwyżej notowanym samochodem luksusowym w gronie samochodów klasy wyższej i luksusowych wśród aut o przebiegu od 50 do 100 tys. km
- funkcjonalny Golf Plus na drugim miejscu w klasie vanów w grupie aut z przebiegiem od 100 do 150 tys. km
- coupé i kabriolet w jednym - Eos ze składanym sztywnym dachem - na trzecim miejscu w klasie samochodów sportowych i coupé w gronie aut o przebiegu od 100 do 150 tys. km

Poznań, 18 marca 2015 r. - z najnowszego raportu DEKRA, dotyczącego usterkowości samochodów, wynika, że modele Volkswagena odznaczają się bardzo małą liczbą usterek stwierdzanych podczas rutynowych przeglądów technicznych. W sumie, we wszystkich klasach, modele Volkswagena pokonały ponad 160 rywali.

DEKRA bierze pod uwagę w badaniu i ocenia w raporcie wyłącznie typowe usterki, które występują w samochodach używanych. Zaliczają się do nich, między innymi, korozja układu wydechowego czy luzy w zawieszeniu kół - czyli usterki, na podstawie których można dokonać oceny wytrzymałości samochodów. Wady aut, które wynikają z zaniedbań użytkowników - jak, na przykład, zużyte opony czy pióra wycieraczek - nie są brane pod uwagę. W każdej klasie samochodów i w każdej grupie przebiegu sprawdza się minimum 1000 aut jednego modelu. Najnowsza edycja raportu usterkowości samochodów używanych DEKRA uwzględnia dane z około 15 milionów badań okresowych samochodów na rynku niemieckim, które przeprowadzono w latach 2013-2014.

DEKRA przygotowuje raport w oparciu o ocenę aut w różnych klasach, podzielonych na trzy grupy ze względu na przebieg - do 50.000 km, od 50.001 km do 100.000 km i od 100.001 km do 150.000 km.

Po 5 latach produkcji Volkswagen Polo, którego pasmo licznych sukcesów rozpoczęło się w 2010 roku od zdobycia prestiżowego tytułu w międzynarodowym konkursie "Car of the Year", wciąż pokazuje ogromną klasę. Nie tylko na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata FIA (WRC), ale jako cenowo przystępny samochód używany. W najnowszej edycji raportu DEKRA w klasie małych aut z przebiegiem od 100.001 km do 150.000 km Polo zwyciężyło z aż 53 konkurentami.

Golf VI, który od lat zalicza się do grona najchętniej kupowanych samochodów używanych w Polsce, w tegorocznej edycji raportu DEKRA znowu potwierdził solidność swojej konstrukcji. Na aż 44 modele sklasyfikowane w swoim segmencie, Golf szóstej generacji uplasował się na najwyższym stopniu podium w grupie aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km i na trzecim miejscu wśród aut z przebiegiem od 50.001 km do 100.000 km.

Golf Plus - jedna z licznych wersji nadwoziowych dwóch poprzednich generacji kompaktowego Volkswagena - również został doceniony za bezusterkowość. Wyrośnięty brat Golfa zajął drugie miejsce w grupie aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km w klasie vanów. Następcą funkcjonalnego Golfa Plusa jest Golf Sporstvan, który w nieznacznie podwyższonym i wydłużonym nadwoziu w stosunku do nadwozia hatchbacka oferuje niemal wszechstronność vana. Łącznie z dzielonymi, składanymi i niezależnie przesuwanymi w zakresie aż 18 cm fotelami w drugim rzędzie.

Luksusowy Phaeton - produkowany od 2002 roku w szklanej manufakturze w Dreźnie - w najnowszym raporcie DEKRA uplasował się na drugim miejscu podium w gronie samochodów klasy wyższej i luksusowych z przebiegiem od 50.001 km do 100.000 km. W tej kategorii przebiegu Phaeton jest najwyżej sklasyfikowanym autem luksusowym. Za nim w klasyfikacji znalazło się 11 modeli.

W klasie samochodów sportowych i coupé trzecie miejsce wśród aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km zajął Volkswagen Eos. Coupé i kabriolet w jednym, skonstruowane na płycie podłogowej Golfa, zostało wyposażone w elektrycznie sterowany szklano-stalowy dach, który w ciągu 25 sekund może zniknąć pod pokrywą bagażnika.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony. Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te są niewłaściwe. Dokďż˝adamy wszelkich starań aby wyjaśnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomďż˝ww we współpracy z odpowiednimi władzami.